Camilla Marcus-Dew

Oprichter van The Soap Co.

Mijn talks:


Camilla Marcus-Dew zet zich in voor sociale ondernemingen in zowel de non-profit als commerciële sector, om met resultaatgerichte bedrijfsvoering en processen meer sociale impact te creëren. Is voorvechtster van Conscious Consumerism: een bewuste manier van consumeren, waarbij mensen zich realiseren dat zij met elke aankoop de wereld kunnen verbeteren: financieel, sociaal alsook met betrekking tot het milieu.

Na te hebben gewerkt in International Development, management consulting, projectmanagement en analytics (o.a. Vodafone, Allianz, Lloyds Banking Group, Catholic Relief Services en The Walt Disney Company), richtte Marcus-Dew The Soap Co op. Deze sociale onderneming maakt ‘goede producten op een goede manier’, door training en arbeidsplaatsen te realiseren voor mensen met een visuele of andere handicap of op een andere manier afstand hebben tot de arbeidsmarkt.

Ook stuurt ze het ‘Women of Impact’ programma aan, waarin vrouwelijke leidinggevenden uit de professionele dienstverlening worden gekoppeld aan sociale ondernemingen die gerund worden door en voor vrouwen. Wil praktische, betrouwbare en efficiënte oplossingen vinden voor maatschappelijke uitdagingen.