Food for Thought

Een product op de markt zetten om bij te dragen aan de oplossing van grote problemen in de voedselindustrie: The Dutch Weed Burger en Kromkommer deden het. En met succes!

Kunnen we door het anders produceren van voedsel de markt veranderen? Zijn er inmiddels teveel mensen op aarde om allemaal goed te kunnen eten? Deze ondernemers laten zien hoe ze de markt meekrijgen in het tegengaan van verspilling, het verbeteren van gezondheid en het verlagen van onze ecologische voetafdruk. En ze laten zien dat deze ‘green healthy mission’ geen windeieren legt.

The Dutch Weed Burger maakt heerlijke ‘hamburgers’ op basis van zeewier en opende afgelopen jaar ook een eigen restaurant. Oprichter en eindbaas Mark Kulsdom vertelt je er alles over – lees ook alvast dit interview met Mark.

Kromkommer wil al het kromme groente en fruit redden dat anders niet op ons bord zou belanden. Maar de verspilling van groente en fruit dat ‘niet mooi genoeg’ is voor de supermarkt en de consument, is geen probleem dat op zichzelf staat. Chantal Engelen laat zien dat dit een symptoom is van een voedselketen die niet goed functioneert en dat, om de verspilling écht op te lossen, er ook gewerkt moet worden aan een betere keten. Gezond, lekker, eerlijk en duurzaam voedsel, waarin met transparatie, respect en vertrouwen voor elkaar en de wereld wordt samengewerkt.

Dit onderdeel is gericht op: start-up, mkb, overheid, corporate

Deze sessie duurt 45 minuten.